کمک نیاز دارید؟ تلفن : 9-02166465355
وب سایت رسمی بیمارستان فوق تخصصی مدائن
2025/10/23 - 1404/08/01

منشور حقوق بیمار

.

1- دریافت مطلوب خدمات سلامت حق بیمار است.

  • 1-1 شایسته شان و منزلت انسان و با احترام به ارزش‌ها، اعتقادات فرهنگی و مذهبی باشد ؛
  • 2-1 بر پایه‌ی صداقت، انصاف، ادب و همراه با مهربانی باشد ؛
  • 3-1 فارغ از هرگونه تبعیض از جمله قومی، فرهنگی، مذهبی، نوع بیماری و جنسیتی باشد ؛
  • 4-1 بر اساس دانش روز باشد ؛
  • 5-1 مبتنی بر برتری منافع بیمار باشد ؛
  • 6-1 در مورد توزیع منابع سلامت مبتنی بر عدالت و اولویت های درمانی بیماران‌ باشد ؛
  • 7-1 مبتنی بر هماهنگی اركان مراقبت اعم از پیشگیری، تشخیص، درمان و توانبخشی باشد ؛
  • 8-1 به همراه تامین كلیه امكانات رفاهی پایه و ضروری و به دور از تحمیل درد و رنج و محدودیت‌های غیرضروری باشد ؛
  • 9-1 توجه ویژه‌ای به حقوق گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه از جمله كودكان، زنان باردار، سالمندان، بیماران روانی، زندانیان، معلولان ذهنی و جسمی و افراد بدون سرپرست داشته باشد ؛
  • 10-1 در سریع‌ترین زمان ممكن و با احترام به وقت بیمار باشد ؛
  • 11-1 با در نظر گرفتن متغیرهایی چون زبان، سن و جنس گیرندگان خدمت باشد ؛
  • 12-1 در مراقبت‌های ضروری و فوری (اورژانس)، بدون توجه به تأمین هزینه‌ی آن صورت گیرد. در موارد غیرفوری (الکتیو) بر اساس ضوابط تعریف شده باشد ؛
  • 13-1 در مراقبت‌های ضروری و فوری (اورژانس)، در صورتی كه ارائه خدمات مناسب ممكن نباشد، لازم است پس از ارائه‌ی خدمات ضروری و توضیحات لازم، زمینه انتقال بیمار به واحد مجهز فراهم گردد؛
  • 14-1 در مراحل پایانی حیات كه وضعیت بیماری غیر قابل برگشت و مرگ بیمار قریب الوقوع می باشد با هدف حفظ آسایش وی ارائه گردد... بیمار در حال احتضار حق دارد در آخرین لحظات زندگی خویش با فردی كه می‌خواهد همراه گردد.

2- اطلاعات باید به نحو مطلوب و به میزان كافی در اختیار بیمار قرار گیرد.

1-2 محتوای اطلاعات:

  • 1-2-2 مفاد منشور حقوق بیمار در زمان پذیرش ؛
  • 2-1-2 ضوابط و هزینه‌های قابل پیش‌بینی بیمارستان ...
  • 3-1-2 نام، مسؤولیت و رتبه‌ی حرفه‌ای اعضای گروه پزشكی ...
  • 4-1-2 روش‌های تشخیصی و درمانی ...
  • 5-1-2 نحوه‌ی دسترسی به پزشك معالج ...
  • 6-1-2 كلیه‌ی اقداماتی كه ماهیت پژوهشی دارند.
  • 7-1-2 ارائه آموزش‌های ضروری برای استمرار درمان ؛

2-2 نحوه ارائه اطلاعات:

  • 1-2-2 اطلاعات باید در زمان مناسب ...
  • 2-2-2 بیمار می‌تواند به کلیه اطلاعات ثبت‌شده ...

3- حق انتخاب و تصمیم‌گیری آزادانه بیمار

  • 1-1-3 انتخاب پزشك و مركز درمان ...
  • 2-1-3 نظرخواهی از پزشك دوم ...
  • 3-1-3 شركت یا عدم شركت در پژوهش ...
  • 4-1-3 قبول یا رد درمان‌های پیشنهادی ...
  • 5-1-3 اعلام نظر قبلی بیمار ...

4- احترام به حریم خصوصی و رازداری

  • 1-4 رعایت اصل رازداری ...
  • 2-4 احترام کامل به حریم خصوصی ...
  • 3-4 فقط افراد مجاز دسترسی دارند ...
  • 4-4 بیمار حق همراه مورد اعتماد دارد ...

5- دسترسی به نظام كارآمد رسیدگی به شكایات

  • 1-5 حق شكایت بدون اختلال در درمان ؛
  • 2-5 آگاهی از نحوه رسیدگی و نتیجه ؛
  • 3-5 جبران خسارت طبق مقررات ؛

در اجرای مفاد این منشور ... چنان‌چه بیماری كه فاقد ظرفیت كافی است ... تصمیم او محترم شمرده شود.

برچسبها : 0

فهرست عناوین
منوی بیمارستان مدائن
نوبت آنلاین بگیرید
به دنبال دکتر متخصص هستید؟

درنگ نکن و به ما پیام بده.

خدمات بیماران مشاوره آنلاین در واتس اپ